İş analisti, paydaşların sadece ifade edilen arzularını değil, gerçek ihtiyaçlarını ortaya çıkarmaktan sorumludur.

BABOK'taki tabiri ile İş Analizi; bir organizasyonun yapısını, politikalarını ve operasyonlarını anlamak ve organizasyonun hedeflerine ulaşmasını sağlayan çözümler önermek için paydaşlar arasında bir irtibat olarak çalışmak için kullanılan görev ve teknikler setidir.

İş Analizi Hizmeti Kapsamı

Ödeme Sistemleri ve Alternatif Dağıtım Kanalları Projelerinizde teknik bilgi seviyesi ve dokümantasyon yönetimi güçlü bir iş ortağı arıyorsanız doğru yerdesiniz. 50bin saatin üzerindeki İş Analizi tecrübemizle İş Birimleri ve Yazılım Ekiplerinin arasındaki iletişim köprüsünü kuruyor ve gri alanları yok edecek şekilde hizmet veriyoruz. İş Analizi Hizmeti kapsamı şu şekildedir;

  • İş Analizi Dokümanı şablonunun oluşturulması,
  • Analiz süreci görev dağılımının yapılması,
  • İş Analizi Dokümanları'nın oluşturulması, revize takibi ve onaylı hale gelmesi,
  • Değişim Yönetim Planı’na uyulacak şekilde Değişim Talepleri'nin eskalasyonu,
  • Risk yaratabilecek gereksinimlerin Risk Plan Dokümanı’nına işlenmesinin sağlanması,
  • Muhasebe, Kartlı Sistemler, Şemalar, Kampanya veya Core Bankacılık gibi dış sistemlerle entegrasyon noktalarının ve detayının belirlenmesi,
  • Geçiş gereksinimlerinin belirlenmesi,

İş Analizi Hizmeti Çıktıları

İş Analizi sürecinde karşılaşılan en büyük zorluk farklı İş Birimleri'nden iletilen gereksinimlerin birbirini ezmeyecek şekilde değerlendirilmesi ve nihai çözüm için kayıt altına alınmasıdır. Dilerseniz Kurumsal Doküman Yönetim platformunuzu dilerseniz Confluence altyapısını kullanarak versiyonlama yapmakta ve çıktıları kurumunuza teslim etmekteyiz.
  • Kapsam Dokümanı
  • İş Analizi Dokümanı
  • Test Plan Dokümanı